Arkiv | 10:20 pm

Til helvete med roser og romantiske komedier

7 mai

Jeg har møtt mr. Tinder igjen. Både en og to ganger. Og jeg tror, for faen i forbitredte helvete, at jeg er litt betatt.

Problemet er bare at jeg studerer et annet sted enn han bor. Kort fortalt, ganske langt borte. Og jeg skal hjem en gang til 17. mai før jeg kommer hjem i juli. Det suger. Det suger så heftig hardt. Fordi jeg har møtt ham tre ganger (tre vidunderlige ganger) er det ikke på sin plass å be han komme på besøk, ringe eller skype. Så det blir med tekstmeldinger.

 

Så har jeg, som alltid, googlet. Hvordan flørte over tekstmelding? Hvordan holde et langdistanseforhold i live? Hvordan ikke gå på veggen når det mennesket du aller helst skulle hatt i nærheten er jævlig langt vekk?

Poenget er at det er hyggelig. Selv om jeg er mange hundre kilometer borte så sender han meldinger. Spør hvordan dagen min har vært. Lurer på hvordan det gikk da jeg gjorde den tingen jeg sa jeg skulle gjøre i går. MEN FORTSATT ER JEG SÅ FORBANNA USIKKER. Hva skal egentlig til for at jeg skal bli overbevist om at han liker meg, hvertfall bittelitt? For alt rasjonelt i kroppen min sier at han gjør det. Han sender meldinger, sier det blir bra når jeg kommer hjem, ler av (de utrolig dåriige) vitsene mine. Jeg drar meg i håret, er konstant småkvalm og sjekker mobilen til ALLE tider. Poenget er, at for alt jeg vet, ligger han med hundre tinderjenter de ukene jeg er borte. Eller så møter han en av de tusenvis av jentene som er mye søtere og villere i senga enn det jeg er. Eller bare en som kan noe av det han kan noe om. Eller bare er der hvor han er – ikke minst.

Og en annen ting med når den du får sommerfugler i magen av er langt borte: Jeg får trangen til å være superdigg når jeg kommer hjem. Vi snakker solarium, mindre sjokolade enn vanlig, voksing, sletting av grusomme profilbilder på facebook bare sånn i tilfelle han stalker meg og.

Helt seriøst – hva gjør man i en slik situasjon? Hva skal jeg tenke? Det er ikke så alt for mange tips og tegn å plukke opp på i tekstmeldingutveksling om dagen som har vært ca. 4 ganger i uka…

Jeg har tilogmed mistet lysten på Pepsi Max, som til vanlig er min kilde til livsglede.
Jeg tror egentlig jeg har løsningen selv – slutt å whine, slutt og google, kos deg med at han sender melding og tro at du er bra nok! Det viser seg å være vanskligere enn jeg liker å tro, men HEY – venninnene mine sier ihvertfall jeg er strong independent woman.